Nowe tablety Samsunga - podstawowe informacje

Pierwszy tablet z ekranem sAMOLED został zaprezentowany przez firmę Samsung już w roku 2011, minęło jednak wiele czasu, zanim Galaxy Tab 7.7 doczekał się następcy. Choć chcąc zachować pewną poprawność wypadałoby wspomnieć nie tyle o następcy, ile o następcach, od niedawna bowiem możemy obserwować dwóch nowych przedstawicieli linii Galaxy Tab S. W przypadku obu urządzeń mamy do czynienia z wyświetlaczami o rozdzielczości 2560 na 1600, choć różni je przekątna wynosząca odpowiednio 8,4 oraz 10,5 cala. Oba ekrany są uważane za dość duże zwłaszcza, jeśli weźmiemy pod uwagę to, że w obu została zastosowana technologia Super AMOLED, nie powinno więc zaskakiwać nikogo to, że wywołują duże wrażenie. Natychmiast przychodzi zresztą nam do głowy znakomita funkcja, którą mogą pełnić oba tablety, tak w przypadku jednego, jak i drugiego możemy bowiem liczyć na profesjonalne wykorzystywanie multimediów. Analizując specyfikację nowych tabletów nie można zresztą nie zwrócić uwagi i na 3 GB pamięci RAM, solidny aparat 8 megapikseli, przednią kamerkę 2,1 megapiksela oraz obecność Bluetooth 4.0. Opcjonalnie możemy też liczyć na moduł LTE, nowoczesnym rozwiązaniem jest przy tym również dioda R, która może być wykorzystywana jako pilot do telewizora oraz czytnik linii papilarnych. Najnowsza odsłona Androida (Android 4.4 KitiKat) została zresztą uzupełniona o nakładkę TouchWiz, wraz z nią zaś jej użytkownicy zyskali przynajmniej kilka dodatkowych funkcji. Tu warto wspomnieć choćby o Remote PC, a więc zdalnym dostępie do komputera umożliwianym z poziomu tabletu oraz o strumieniowym serwisie muzycznym MILK. Ciekawym rozwiązaniem jest również WatchON będący nie tylko uniwersalnym pilotem, ale i przewodnikiem podpowiadającym, co interesującego można zobaczyć w telewizji. Wartościową opcją jest także Kids Mode będący swego rodzaju uproszczonym interfejsem, na którym można ukryć te funkcje, które nie powinny interesować najmłodszych użytkowników. Nowe propozycje Samsunga są też najlepszym dowodem na to, że firma nie tylko zacieśniła współpracę z Google, ale także uzyskała dzięki niej wartościowe rozwiązania. W tym kontekście warto wspomnieć już choćby o możliwości korzystania z treści zakupionych w Google Play w bardziej usystematyzowany sposób.